dinsdag 28 september 2010

Tasjes / Bags


Ik heb 2 tasjes gemaakt. De basis is een stuk batting waarop ik stroken van zelfgeverfde
lappen heb gelegd en die er intensief opgepunched waardoor je een prachtige structuur krijgt. ( Het idee kwam van de Creative challengers Yahoo groep waarvan ik een blauwe maandag lid ben geweest. )
Vervolgens heb ik de lap intensief bestikt met allerlei verschillende garens en siersteken. Een kleine libelle en een inchie er op als versiering . Die inchies blijven leuk, ik gebruik ze overal voor.
Wat embellishments eraan en ik heb weer een paar leuke cadeautjes liggen. Aan wie ik ze ga schenken weet ik nog niet.

downtime


I made 2 little bags. The base was batting , overlayed with strips of self- dyed cotton, havenly punched with the embellisher. This results is a beautiful structure. The idea came from the Creative Challengers Yahoo group that I attended for a short while.
For the next step I stiched over with different yarns and stiches on my sewing machine.
A wee dragonfly and some inchies as decoration and some findings complete these cute presents. Wonder who is going to get them?
Posted by Picasa

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat is dit mooi Tonny! Je hebt het over de lappen punchen.Wat voor lappen heb je dan gebruikt.Vilt of wollen stof,of gewoon de zelfgeverfde stof in gepuncht?
Het is in ieder geval prachtiggeworden!

Tonny zei

Dank je, Hannie. Sorry, in de Engelse vertaling had ik het er wel bijgezet. Het zijn gewoon katoenen geverfde lappen maar door het zware punchen krijg je dit effect. Ik heb het op de machine gedaan en dan is het nog heel veel werk maar het resultaat is mooi.

Tonny

Liesbeth Wessels zei

Wat geeft dat een mooi en apart effect. Met die tasjes zul je niet blijven zitten. groet liesbeth

Anoniem zei

Mooi zeg...slaap jij wel eens Tonny ;-)

christina zei

Wat een leuke tasjes. En wat zijn ze makkelijk te maken. Ook leuk om te doen denk ik.