Posts

Posts uit april, 2011 weergeven

Roest / Rust

Afbeelding
Eindelijk weer eens een dagboekquiltje gemaakt! Ik ben lid van de Dagboekquiltjesgroep.Het is een oefening voor mijn grotere werk voor De uitdaging. De ondergrond is gekleurd met transferverf. De letters zijn met sjablonen, zwarte puff paint en roestpoeder vervaardigd. Er op zit een stuk met roestpoeder en azijn geroeste
moerbeiboombast.Leuk dat ik nu eindelijk eens die 3 jaar geleden in Birmingham gekochte materialen heb kunnen gebruiken.

After a long time of being absent in the Journal groep .I'm a member of a group called:Dagboekquiltjes I've made a journal quiltlet again.It actually is an excersise for a bigger quilt I am making for the quarterly challenge in the the groep : De uitdaging. The base is cotton, dyed with transfer paint. The letters are created bij stencilling, black puff paint and rust powder. The structure is made of rustpowder - dyed mullberry bark. I'm happy to finally getting to work with materials that I bought in Birmingham 3 years ago.

leuke tip / nice tip

Afbeelding
Van Ina zag ik op het art quilt blog : http://artquilten.is-ok.nl een leuke tip. Ze verwees naar Wordle een erg leuk programma waar je woorden kunt intypen en dan op allerlei manieren door elkaar gooien. Hier een voorbeeld.


Ina tipt us on an exciting site where you can type in letters and have them scrambled.I got tons of ideas. It's called Wordle

complex cloth

Afbeelding
Hier is het eindresultaat van de complex cloth die we bij Tegendraads, ieder voor ons zelf, thuis gemaakt hebben. Barbara deelde elke keer de opdracht uit. Je ziet op de bovenste foto het eindresultaat   en op de foto daar onder een detail. Op de derde foto zie je stap 2 en 3 en de onderste foto geeft de beginlap weer. Ik ben begonnen met het verven van een lap Evolon van 60 x 60 cm d.m.v. transferverf. Hier is goed te zien hoe fel de kleuren worden op synthetisch materiaal . De tweede stap was stencillen, dus met behulp van sjablonen en verf iets toe te voegen. De derde stap was stempelen en de laatste opdracht was om met behulp van paitsticks de lap te versieren. Ik vind hem heel leuk geworden. De laatste stap is voor mijzelf: Wat ga ik er nu mee doen? 
 End result from our Tegendraads challenge : Complex cloth. Barbara gave us a new task every month. We started off with painting a cloth with fabric paint or dye. I took Evolon and dyed it with transfer paint. The next step was stenci…

boekenleggers / book marks

Afbeelding
Het thema voor de Fibermail ruil was "Boekenleggers".Ik had beloofd er 3 te versturen en ik houd er 1 voor mezelf. Ze zijn inmiddels bij mijn ruilers aangekomen en ik hoop ook gauw er 3 in ruil te krijgen. Ik heb er stukjes oude kranten van 1962 in verwerkt, een boekenadvertentie van V&D.







By this swap we had to exchange book marks. I made 4, 3 to give away and 1 for myself. I used old newspaper ads from 1962

derde poging

Afbeelding
Het is heel raar. De ene keer staat de foto er wel op, en een minuut later is hij weer verdwenen. Ik probeer het nu eens met 2 foto's. De onderste is een kaart van 15x15 cm die ik gisteren voor de verjaardag van Sandra gemaakt en verstuurd heb

Warmte

Afbeelding
Nog maar eens geprobeerd. De tekst staat in het artikel hier onder.