zaterdag 5 december 2009

De vis is klaar!






De vis van Paul Klee is eindelijk klaar.

Voor mijn nichtje heb ik een quiltje gemaakt van 30x40 cm naar een schilderij van Paul Klee.
Zij maakt daarvoor voor mij een beeldje. Is dat geen leuke ruil? Zou ik wel meer willen doen.
Op de onderste foto zie je het orgineel, dat ongeveer even groot is. Bovenaan het boek met het schilderij.Daaronder het eerste proeflapje. De middelste foto is het eerste stadium en onderaan zie je het het eindresultaat.
Ik heb het gemaakt op een ondergrond van laagjes vlieseline, katoen, lutradur, 2 soorten organza en daaroverheen nog een laagje organza. Alles is vrij machinaal geborduurd op de hand en op de naaimachine., gebrand met de soldeerbout en afgewerkt met paintsticks.
Ik ben er zelf tevreden over. Ik heb het ingelijst in een blank houten lijst met glas maar dat is erg moeilijk te fotograferen, vooral met dit donkere weer, dus ik laat het maar even zo zien.




Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Suus zei

Heel erg mooi geworden Tonny, leuke ruil ook. Maar wat is eigenlijk Lutradur? Is dat hetzelfde als Colback?

Tonny zei

Hoi Suus
Ik weet niet wat colback is maar Lutradur is een polyesterweefsel dat je in verschillende sterktes kunt krijgen.

groeten, Tonny