zondag 13 februari 2011

Uitdaging bij Tegendraads / Challenge at Tegendraads

Bij Tegendraads zijn we een uitdaging aangegaan met elkaar. We maken een Complex Cloth. Dat wil zeggen dat iedereen thuis elke maand een stap verder gaat met haar lap en aan het eind gaan we de resultaten op de bee bekijken. Ze worden natuurlijk allemaal verschillend, ook al voeren we dezelfde techniek uit. Ik laat hier alleen de eerste 2 stappen zien anders is het niet leuk meer.
We zijn begonnen met elk voor zich , thuis, een lap te verven met textielverf. Ik heb daarvoor Evolon genomen, een vrij nieuw, synthetisch materiaal dat een beetje aanvoelt als suede. Deze lap heb ik " beschilderd "d.m.v. transferverf. De 2e stap is verf aanbrengen d.m.v. een stencil. Zoals je ziet heb ik verschillende stencils, ofwel sjablonen gebruikt.Ik heb gestencild met paarse en blauwe metallicverf. Wat de volgende stap wordt weet ik nog niet, dat wordt as over een maand bekend gemaakt door Barbara die dit project leidt. Het is heel spannend . Als hij klaar is laat ik het eindresultaat zien maar dat gaat nog wel een aantal maanden duren.


downtimeAt our Art Quit group Tegendraads we have started a challenge. We are going to make a Complex Cloth. Step by step we will add something every month. Barbara leads the project and once a month she will announce in our Yahoo group what the next step will be. We don't see each others work untill it's finished. I will only show the 1st 2 steps here, so people from the group can't see my result untill its finished.
We all started ( each in her own house ) with dying a cloth with paint.
I used Evolon, a quite new synthetic material that feels a bit like suede. I "dyed " the cloth with transferpaint. For the next step we where supposed to add some stencilling with textile dye.I used several stencills and used blue / purple metallic paint.
So, these are my first 2 steps. I will show the end result when it's finished but that will take some months.
Posted by Picasa

10 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een heerlijk materiaal Evolon! Werkt fantastisch met Transferverf. En leuk zeg met die stencelling! Wordt een bijzondere lap!

marjolijn zei

Oh, dit ziet er geweldig uit hoor. Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat. Maar zo te lezen moet ik daar dus nog wel geduld voor hebben. Dat is wel jammer. Maar wat in het vat zit ......

marjolijn zei

Oh, dit ziet er geweldig uit hoor. Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat. Maar zo te lezen moet ik daar dus nog wel geduld voor hebben. Dat is wel jammer. Maar wat in het vat zit ......

Nienke zei

Ik vond m nu al zo mooi... Dat is misschien wel het moeilijkste, wanneer nog verder en wanneer stoppen... Maar jij maakt er vast iets nog mooiers van!

Marja. zei

spannend! ik ben benieuwd.
ik wens je veel plezier hiermee.

Liesbeth Wessels zei

Prachtige warme kleuren, wordt vast een spannend project. groeten van liesbeth

Anoniem zei

Ik ben erg benieuwd naar het rsultaat! Je bent begonnen met mooie warme kleuren.
Marjo

christina zei

Het is nu al beeldschoon. Wat spannend om zoiets te zien groeien.

Suus zei

Erg leuk om dat met z`n allen te doen, de andere lappen zijn vast ook verrassend mooi. En evolon werkt erg fijn, je heb ook een hele mooie kleuren combi gemaakt.

Dea zei

Ik vind hem nu al mooi! Ik ben dan altijd bang dat ik het verknal als ik verderga. Net wat Nienke zegt: wanneer moet je stoppen? Leuk om te zien zodadelijk hoe jij hem nog mooier maakt.